Foodcourt OC Forum Nová Karolina
Ostrava, Nová Karolina
Interiér foodcourtu
autor: T&T Design, David Chromík - CAMA
spolupráce: Vít Pešina, Veronika Jugová, Petra Žlebková
projekt: 2011 / realizace: 2012
investor: New Karolina Shopping Centre Development s.r.o.
náklady: 15 mil. CZK
Koncept foodcourtu zapadá do celkové vnitřní kompozice objektu obchodního centra, kde se střídají plné objemy obchodů a butiků s volným otevřeným prostorem pasáží a veřejných prostor. Foodcourt lze tedy chápat jako jakési náměstí nebo park, kde je možné na chvíli spočinout a občerstvit se.
Dominantním prvkem prostoru je intenzivní zeleň složená ze vzrostlých stromů. Zeleň je soustředěna v centrální části prostoru v nepravidelném, členitém květníku, jehož obvod je tvořen čalouněnou lavicí, která slouží nejen k samotnému stolování, ale i k posezení a odpočinku. Celek je navržen v podobě jakéhosi ostrova se zálivy, které poskytují soukromí.
V samém centru se pak nachází zvýšené pódium s barovým sezením.
Dominantou této části jsou dva „baldachýny“, které pulzují barevným světlem.
Další dva „baldachýny“ jsou pak umístěny v protilehlých rozích foodcourtu.
Pro snadnější orientaci je celý prostor členěn do jednotlivých sekcí. Je zde tedy centrální zvýšený prostor, dále čtyři enklávy okolo květníku a prostory po obvodu. Jednotlivé části mají svůj vlastní charakter, který je dán jednak odlišným způsobem sezení a dále je pak posílen odstupňovanou barevností, kdy centrální část je nejtmavší, čtyři segmenty lavice jsou odstupňované v červenohnědých až fialových tónech a krajní partie jsou již ve střídmé světle šedé až bílé. Projekt byl zajištěn v CAMA od koncepce až po kompletní prováděcí dokumentaci, výběr dodavatelů a kontrolu stavby.